Pippi Langkous bed verkocht door de Hebberij?

Zoals vermeld in een van mijn eerdere blogs vraag ik me met regelmaat af waar  een antiek spijlenbed oorspronkelijk vandaan komt. En vooral wie er in het bed geslapen heeft?

Een poos geleden attendeerde iemand me er op dat een van onze antieke twijfelaars sprekend op het bed van Pippi Langkous leek. Aangezien ik een fervent liefhebber ben van Pippi, ben ik direct gaan zoeken. Tot mijn verbazing was de gelijkenis treffend, op wat kleine details na.





Enkele weken na deze constatering werd ik benaderd door een moeder die voor haar dochtertje van vijf op zoek was naar een antieke twijfelaar. Ik heb diverse bedden opgezet, waaronder ons Pippi Langkous bed. Uiteraard heb ik haar de afbeeldingen van het Pippi bed laten zien. Al snel bleek dat de moeder net zo'n groot fan was van Pippi als ik, de voorkeur van moeder was snel bekend. Dochterlief, hoorde ons geduldig aan en vond de plaatjes tof.  Toen haar moeder haar vroeg welk bed het moest worden wees ze zeer beslist naar het betreffende bed.

Afbeeldingsresultaat voor pippi langkous taka tuka land bed

Twee weken later heb ik het bed weggebracht. De kleine meid stond ons op te wachten. Wat blijkt, in de tussentijd heeft ze zich verdiept in het personage Pippi. Samen met moeder films gekeken,  de familie en haar vriendinnetjes verteld dat het  antieke bed waar Pippi in geslapen heeft nu bij  haar komt te staan. Hoe leuk kan het zijn?

Mocht Astrid Lindgren ooit op zoek zijn naar het oorspronkelijke bed van Pippi, een hele kleine kans dat ik haar kan vertellen dat er nu een lief klein meisje van 5 jaar in slaapt. Dit meisje zal het bed, voorlopig in elk geval, zeker voor eigen gebruik willen behouden.

Voor de liefhebbers van Pippi, onderstaand het filmpje van het vliegende bed

https://www.youtube.com/watch?v=zf6badpEfrs

Sweet  dreams,

Hartelijke groet,
De Hebberij

Ingrid Jansen


www.dehebberij.nl

www.facebook.com/dehebberij.nl

info@dehebberij.nl








Reacties

Populaire posts